brr..

Helgens långpass fryser bokstavligen inne. I morse då jag vaknade var det - 21 grader. Siffrorna på termometern har varit lite mildare nu mitt på dagen men ändock inte i närheten av en temperatur som jag kan springa ute i. Det hade varit en sak om det varit 5 km det handlat om. Då hade jag kanske fixat det om jag hade haft en buff över munnen eller liknande. Men långpass...njet- no-nix.

Jaha..vad göra åt saken? Givetvis blir det löpband men tvivlar att mitt pannben fixat 16 km monoton löpning- MEN ska inte ta ut något i förväg. Sist jag var omotiverad så gick de ca 11 km på löpbandet utan problem..Så återkommer med längre rapport.

Istället för långpass har förmiddagen spenderats framför tv´n och har sett  byggmarks fantastiska silveråk. Fick nästan en tår i ögat då man såg glädjen i hans ansikte. Imponerad av alla som kämpar i med och motvind för att nå ett uppsatt mål. Starkt! Jens visar att det spelar ingen roll hur bra material man har eller hur bra form man har om inte hjärnan och hjärtat är i harmoni. Det syntes verkligen att han var lugn och harmonisk och det gjorde nog att han tog den silvermedaljen.

Efter slalom växlade jag till sprint och ser nu på kalla och hellner och undrar vad de kan prestera...Men snart ska jag bege mig till gymmet- snart...Lite sugen dock på att köra ett kombinerat styrke- konditionspass, även om det i så fall blir 4:e styrkepasset för veckan och det är väl i mesta laget om jag vill skapa gynnsamma förhållanden för min löpning. Styrka bör man givetvis ha och ffa bålstyrka och stabilitet om man vill bli en bättre löpare. Dock har jag en tendens att väldigt lätt bygga "bulliga" muskler och det är en avvägning hur mycket styrka man ska träna för att inte stjälpa löpresultaten..
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss