rapport från kyligt men vackert tromsø

Idag visade inte tromsø sig fra sin beste sida utan det var med fleecejacka och vindbyxor jag och t begav oss på en rekognoceringstur dit T skulle jobba. Alltid trevligt med promenad då man ær två. Hemferden blev lite tråkigare men jag økade på stegen istællet, så 29 minuter senare var jag hemma och kunde totalt checka av 6,1 km powerwalk.. Sen var det time att få i sig något.. Jobbar natt och brukar alltid ha svårt med kosthållningen då, men idag har den varit exemplarisk! Riktigt så att jag ær stolt. Frukost kl 10, mellanmål kl 12, lunch kl 2, mellanmål kl 5 och middag kl halv 8...håller tummarna att jag lyckas med ekvationen mat, trening och nattarbete de andra dagarna!

Annars då? jomenserruatt...det går bra. Jobbar i underbar fjellmiljø- kunde dock ønska några grader varmare-men man kan inte få allt..slipper iaf myggen :) Ner jag inte jobbar så umgås jag med M som bor her sedan några år tillbaka samt att igår kom T och ska å jobba her i några veckor...Alltid roligare med sællskap:)

I morgon ska jag och T ut på en lett  løptur till ishavskatedralen-den ska tydligen vara veldans trevlig att kika in i...hoppas bara vi får komma in svettiga och djækliga...kanske om vi lovar att inte setta oss i benkarna utan bara stå dær uppængd och nedslæppt..då kanske..annars får vi væl ta en tur till byn och handla sportklær på salg..mycket bættre rea her æn hemma. 50-70% på bla hagløfs, norrøya, bergans etc...eller vad sægs om en hagløfs fleecejacka før 300 kr :) me like..

neheserru..kanske man ska ta och jobba lite...lengtar till sengen..bara 5 timmar kvar:)

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss