åter till bloggsfären!

..ja är ett tag sedan jag skrivit. Testade ett tag att skriva på annan portal men var inte nöjd så la ner det projektet ganska snart...Givetvis hade det då varit naturligt att uppta skrivandet här men tiden har liksom inte funnits. Läste i ett tidigare inlägg jag skrivit om att mitt liv fram till 28 december kommer gå i marathonfart..Vilken tur att jag inte visste hur våren/sommaren skulle se ut:) Som sagt. Just nu så rullar det på i ganska snabbt tempo, men till skillnad från tidigare så är det inte av ondo utan jag har delvis valt det själv. Stor skillnad vad gäller stresspåslag...doch har inte denna vår varit helt en dans på rosor, men de positiva inslagen samt min nya kärlek: Löpning har gjort att det varit helt acceptabelt...Ja löpningen då? hur går den? jotack bara bra...Jag kämpar på. Vissa veckor blir det 2 pass och andra blir det 4..Dock är jag nöjd över att jag sedan v 7 endast haft 3 veckor totalt utan ett löpsteg...detta pga sjukdom. Helt ok på 18 veckor tycker jag :)...

I morgon blir det powerwalk till jobbet och transportlöpning hem..på söndag hägrar långpass:)

Just ja, nästa veckas upplägg har jag tänkt mig ska se ut så här:

måndag: 4,5 km fartlek samt 1 km uppvärmning & 1 km nedjogg
onsdag: 4 km Lätt löpning
fredag: 90 minuter distanslöpning
söndag: tempointervaller ca 10 km.

håller tummarna att det kommer att fungera då jag de närmsta 3 v. enbart kommer jobba natt och jag vet av erfarenhet att jag ej presterar max då jag samtidigt har nattarbete....

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss