My body is my temple..

sitter på nattvakt før 12e gången i ordningen och har 2 st kvar..der imellan har jag haft 7 "vanliga pass" Totalt 21 pass på 27 dagar. Har varit helt ledig 3 dagar. Visst er det tufft men det er sjalvvalt. Førhoppningen er att jag ska slippa jobba något i høst då jag studerar.

På de nattpass jag har så har jag 1 patient. Visst, det låter lite men nyopererade patienter kraver mer vård en de patienter som kommit sig ngn dag efter operation. Aven om det er lite mer att gora med den enda patienten en om det er en patient på vanlig avdelning så blir det andock tid till funderingar, surfandes på nett osv..

Før en stund sen fann jag massa underbara recept på aftonbladet och kande helt pløtsligt vad hungrig jag var..morr...framførallt på sushi. Ner man er her och jobbar så blir val kanske kosten inte det mest optimala. Trots att jag denna period haft en helt ok kosthållning, dock åt det lagsta hållet vad galler kalorier..Bra tycker val vissa..betald detox.MEN, ska man orka jobba så mkt som jag gør och samtidigt trana så måste kroppen få bransle...Kroppen måste få energi før att kunna utføra den aktivitet du satter den på, annars går den bara i katabolt lage och den traning du nyss utført var kanske inte till så stor nytta utan tog kanske mer en den gav..

Just nu sitter jag even med andra funderingar..Har ett løplopp som går av stapeln om ca 2 veckor och er fortfarande i valet eller kvalet om det kommer bli DNS eller inte..Jag vet att jag kommer klara den strackan men vill samtidigt gøra det på en bra tid..och det vette tusan om jag har førberett min kropp før..Tror jag har alldeles før få långpass i bagaget..menmen..får se får se..tar ett beslut på måndag...
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss