pannbenstränande Långpass på 14,2 km

Igår blev då det planerade långpasset av. Tyvärr på löpband då jag ännu inte hittat ngn optimal slinga utomhus här. Finns prestvannet men hur kul att springa en slinga runtruntruntrunt....Då är det lika att springa på ett löpband...Planen var att springa ca 14-15 km i 7:15-7:30 tempo...började pinna på och för pannbenet och flåset blev det aldrig supertungt( visst hade jag toppar och dalar men aldrig så jag ville ge upp ..eller iof, ge upp finns inte på min världskarta..) men mina ben var som klumpar och mina blåsor gjorde sig tillkänna rätt så snabbt..menmen..var väl alldeles ypperligt läge att träna pannbenet så jag tuffade på..

Efter 6,5 km tog jag drickapaus på 120 sek och knaprade en dextrosol. höll på koka upp inne på gymmet ( kl var halv 6 men var fortf 20 grader ute och solen lyste på panoramafönstren) Fortsatte sedan tuffa på i 7:30 tempo fram till 11 km då jag ökade så jag tillslut hade ett tempo på 6:53. Lite snabbare än jag tänkt mig men kroppen svarade bra och för benen var det faktiskt lite skönare:)..

Tänkte köra 15 km men bestämde att 14,2 var lagom..var ju faktiskt distansrekord för mig och herr rune larsson har yttrat att man ska bara springa såpass långt och i ett lagom tempo så att man vill springa igen..Dvs inte all in...Så därför stannade jag vid 14,2 då jag kände att magen började kurra samt att jag fick en liten dipp..

14,2 km..det var ju inte så jobbigt trots allt..vad ska jag sikta på härnäst?? hmm tror det blir 16 km på måndag, fast då ska jag tejpa mina blåsor lite bättre än igår:)
















Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss