Hur tränar ni under sommaren?

Jag och T disskuterade huruvida vi tränar mer eller mindre under sommarmånaderna..Jag satt ett tag och funderade på det och kan säga att förr tränade jag mindre på sommaren då den kunde beskrivas som en enda lång picknick med god mat, vin och en god bok.

Vad gäller nu så är det precis tvärtom. Förvisso är inte picknickarna raderade som sommaraktivitet men träningsrelaterade aktiviteter har smugit sig in mer och mer, varför välja en av två goda ting liksom??
..För det går inte att förneka att det är härligt att träna utomhus på sommaren!!. Under juni har jag tränat 1038 minuter för att gämföra med april och maj då jag under dessa två månader tillsammans fick ihop 1049 minuter..

Jag får mycket mer energi av att träna utomhus än att vara instängd på ett gym. Tänk vad vackra platser du får se om du springer en tur utomhus i naturen istället för att springa på ett löpband. Eller varför inte utnyttja parkbänkar,stockar etc och göra ditt egna styrkeprogram med kluckande vatten brevid..harmoni!!

Idag har det blivit 30 minuter MRL träning och en kort löptur på ca 4 km är planerad..Så skönt att kunna springa utomhus på kvällarna då det är så ljust ute!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss