høga berg och djupa dalar..eller snarare stup..

Idag sken solen då jag vaknade och t solade i kortbyxor och linne på altan. Vi bestemde oss snabbt att packa ryggseckarna før att dra på tur. Målet var fjellheisen och storsteinen på 420 moh. Vel uppe så åt vi som tur var en kolhydrat och fettrik pastarett med glass før turen ner var inte en lett tur med en liten backe som alla norrmenn sagt. Jag skulle snarare benemna det som brant stup i 2 km som man behøvde sugkoppar på skorna før att klara av..Men det var en fin tur och benen och rumpan fick verkligen arbeta..Gavs inte många stunder før dessa muskelgrupper att vila. Ner vi vel kom ner till byn och skulle bege oss hemøver..en tur på 3 km, så var benen som spaghetti och vi nestan bad om uppørsbackar som vi tidigare svurit øver..allt før att få anvenda andra muskelgrupper.

Vel hemma så kom vi på att vi sen tidigare planerat køra MRL 30 minuter, och har vi sagt att vi ska gøra det så er det bara just do it!! Fast jag lovar att plankan och utfallen inte var så serskilt skøna idag..inte for att de brukar vara njutning annars heller men nu var det som brand i benen och sneda magmusklerna...Well, det gick ju bra.Duschade och kom sen på att jag hade ju en 3 km promenad till jobbet idag..damn...vill inte...menmen vad skulle jag gøra?? bara att dra på sig skorna och traska på. Idag blev det rekord och gick 3,04 km på 28 minuter!:)

I morgon har jag planlaggt før pannbensbyggande långpass- och som sagt...man ska inte tenka så mkt utan bara just do it :)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss