wiii!!

jag är på g..som nämnts tidigare så ska jag ju ge mig in i löparvärlden. Allt detta pga att jag själv hör mig säga-halvmaran, javisst!...hmm så går det när man talar innan man tänker. Men lovat är lovat så bara att ge sig ut i spåren och få upp flåset..

igår blev det 5 km löpning på 39 minuter, inte snabbt men m tanke på att jag inte tränat alls på 2 månader och gått upp en klädstorlek så, tja jag var nöjd..men då jag kom hem så insåg jag ju att jag kan ju inte bara springa på i sakta mak för att få mängdträning. Jag måste få fartträning också..och tänk då vad lägligt som iFORM damp ner i brevlådan med just ett schema för hur man ska klara halvmaran. Är realistisk och utgår från som om jag inte har löpvana, vilket jag ju har hyfsat iaf.., men börjar jag från 0 så blir jag iaf inte besviken....

nåväl. Idag följde jag programmet dag 2 v 1 och på programmet stod 4 x 5 min promenad varvat m 1 min intensiv löpning..avslutas m 5 min lugn prom..
Nu till mitt aber, vad är f-n är intensiv löpning?? 10-11-12 km/h eller springa som en blådåre i 1 min?? Tog 1 omgång a 1 minut att komma fram t ett vettigt tempo så första vändan vart nog i sanningens namn lite väl långsam..Valde sen de återstående 3 ggr  att gå i tempo 6,5 km/h samt att springa 11 km/h.. sen skulle man som sagt avsluta m 5 min lugn promenad men det blev 4 min i lite snabbare tempo...och shit vad kul träningspasset var!!! fick bromsa mig för att inte springa mer än vad som var planerat..men ojoj...såhär i efterhand så hade jag nog kunnat springa ännu fortare den minuten jag sprang, men nu ska jag vara snäll mot min kropp och följa schemat..

på återseende!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss