som ett brev på posten..

kom då träningsvärken, jag menar vad trodde jag?? Trodde jag verkligen i min enfald att jag skulle slippa ifrån träningsvärken när jag haft uppehåll i 3 (tyvärr sant efter noga koll i almenackan) och inte i 2 månader och sen ger mig in i löpträning med syfte att klara halvmaran i september...hahaha tillåt mig att garva. Nåja nu är det som det är. I morgon får benen vila lite då det blir simning med T efterföljt av bastu och fika ...kanske inte förbättrar kondisen men frisätter definitivt endorfiner av allt skratt som kommer att avverkas :)

menmen..tro inte att jag gett upp löparskorna utan följer som sagt skrivet schema...även om det är lätt att pinna på. Dessutom så ska jag på fredag få hjälp med att lägga upp styrkebiten så det passar till min målsättning vad gäller halvmaran..som sagt, gör jag något så gör jag det inte 70%. Antingen gör man något till 100%, annars kan man skita i det. Tuff syn på saker..tja...de tvista de lärde, men jag kan lova att om jag gjort saker till 70% så hade jag inte kommit dit jag är idag. Detta oavsett om det gäller träning, livsstil, yrke socialt etc...och mitt motto är inte helt otippat "allt går- det tar bara olika lång tid"...

Nåja, på fredag efter jag fått mitt fina träningsupplägg i gymmet så tänkte jag snöra på mig löparskorna igen och enligt schemat köra 15 min mkt lätt löpning...gruvar mig redan.VA! 15 min är ju ingenting tänker ni då...nja min största oro är att få till 15 minuters jämn lugn löpning...lyxproblem kan tyckas, men som sagt, jag rusar gärna på för att sedan ligga som en enda värkande muskel i 1 vecka...så denna gång har jag tänkt tvinga mig att ta det lugnt och följa schemat till punkt och pricka..iaf de första veckorna...

nähäpp...kanske man ska ta och sova lite..har jag tur så drömmer jag om min optimala löprunda, min "runners high"....


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss