smärta-en högre grad av njutning???

Dessa två dagar har vi fått glädjas åt TVÅ guldmedaljer i os, samt 3 fina 4e platser..även om dessa 4e platser suger så in i h-vete, inte så mkt för oss åskådare som för de aktiva. Förtvivlan har vänts till hopp och plötsligt kanske detta os fick den tändvätska som behövdes. Om det sen var av ren ilska eller styrka. Tja det spelar ingen roll egentligen. För vi ska ha klart för oss. En os medalj är inte kattpiss, och OS gul betyder dessutom att du är bäst då det gäller. Du har lyckats toppa formen exakt och du har även förmågan att disponera din tävling så det är till din fördel. Nu hoppas jag ivinnerligt på att helena Jonsson får en medalj, för det är hon värd. Hon har varit överlägsen i vinter vad gäller skyttet och hon har klivit framåt i skidåkningen. Nu är det bara OS nerverna som hon har att brottas med..Marcus då..ja, länge sedan jag varit så imponerad av en enskild persons idrottsliga prestation...han har en förmåga att ta ut sig till max då det gäller och han, som gunde säger, tål sjuukt mkt smärta. För det ska vi nog ha klart för oss.Sötman av att tampas om OS medaljerna måste vinna över den smärta som de utstår då syran pumpar i kroppen..för annars..ja då hade de lika gärna kunna vara hemma...

Nog tjatat om os, min mjölksyra då?? jodå..den är på plats i vanlig ordning. Efter att nästan funderat vart den var efter gårdagens löppass så kom den tillbaka lagom mitt i dagens mump pass..så som det ska vara då...Vad gör då jag efter detta djävulspass?? tja en klok man, som jag hyser stark respekt för, sa för några år sen då jag gick in i väggen totalt efter 10 mil på cykel att det värsta du kan göra nu är att gå hem och vila. Jag gick inte hem och vilade utan plågade mig igenom en stilla jogg som knappast var vacker utan snarare såg ut som om jag behövde göra No2...u know...MEN jag hade inte såå ont i kroppen nästa dag. Sagt och gjort. Dumt att slopa vinnande koncept så drog på mig mina asics å gav mig ut på powerwalk..tänkte vara ute ca 1 timme, men efter att ha valsat runt i en halvtimme i ett industriområde så blev dessa 60 minuter till 90. Fördelen med detta vara att jag med gott samvete kunde äta en semla, en bit choklad och faktiskt också 2 glas vin...dessutom stressade jag upp morbror som på ren djävulskap tror jag släpade sig till gymmet bara för att..hahaha

Nehe...kanske man ska besöka lopplådan. Ska jobba i morgon och sen är det en tur på löpbandet som gäller. Får se om denne kloke man hade rätt..annars lär jag vakna med en grym träningsvärk i arla morgonstund..menmen..smärta är ju bara en högre grad av njutning..eller??
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss