skäms på mig..

ja hemska tider. Alldeles för länge sedan jag kluddat ner något. Ursäkt?? Tja SL har ju redan fått sig en känga av mig pga diverse snöoväder som de inte riktigt kunnat hantera, Trots att februari månad fortfarande räknas som vintermånad, så vi fortsätter väl att skylla på SL:) känns bra och giltig ursäkt...hahaha ne som sagt, har haft mycket med jobb, praktik och träning så haft svårt att pussla ihop alla delar. Som tidigare nämnts så är jag ju då anmäld till halvmaran i september och vid det här laget har ni kanske lärt er att jag inte gör ngt halvhjärtat utan all in!...

hur har det då gått?? Jodå.. Faktiskt 3e veckan som jag strikt hållt mig till schemat, detta trots en liten förkylning som spökat i början av denna vecka. Springer fortfarande inte snabbt, men en hastighet som jag just nu kan hantera bra utan att ramla ihop som en våt fläck i slutet av passen. Veckoupplägget just nu är 2 dgr intervallträning och 1 dag distansträning.Personligen tycker jag intervallerna är roligast då det är lättare att springa fort då man vet att det är under begränsad tid..Distanserna kan vara behagliga på sitt sätt...man får tid att rensa tankar och behöver inte fokusera så mycket på teknik och så.. Av veckans löpträning har jag kvar ett distanspass med mycket lätt löpning (LL). Just nu inte så laddad för det, men det hinner ändra sig till i morgon.

Nästa veckas träningsupplägg blir lite komprimerat då jag kommer vara borta to-sön. men kommer ungefär se ut så här:

måndag: Intervallträning, 5 x 2:30 min. LL varvat med 3 min gång. börja och sluta med 5 min. lätt gång
Body balance 55 minuter

Tisdag: Intervallträning. 6 x 1min. HL (hård löpning) varvat med 3 min. gång. börja och sluta med 5 min. lätt gång

Onsdag: "distans" 20 min. LL. börja och sluta med 5 min. lätt gång.
CrossFit 55 min.

Evt kan tisdagens pass hänga löst och då har jag reservplan:) slänger med löparpjucken å beger mig till den träningslokal som jag i stort sett bodde på under gymnasietiden...annars ersätts tisdagens pass med en långpromenad i helgen...förhoppningsvis med strålande sol som promenad kamrat :)

nehepp..nu måste jag röja i rövarkulan..på återseende om inte en allt för lång framtid..



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss