lathet, löpband och medaljer..

Denna träningsvecka har varit bra. Har faktiskt gått till varje pass med ett leende på läpparna. Vet att det inte kommar att vara så hela tiden, menmen..man får passa på så länge det varar. I morgon är det vila som står på programmet. Dock betyder inte vila att man ska ligga platt fall på sofflocket. För det är ju så, oavsett vi gillar det eller inte. Kroppen mår bra av minst 30 min. aktivitet varje dag. Sedan om det är att gå ut med hunden, dansa framför spegeln eller storstäda..Ja det spelar ingen egentlig roll. Ngn stans sägs det att vi ska gå 10000 steg per dag..Visst är det en bra måttstock men om du normalt går 2000 steg per dag så är en ökning till 3000 steg per dag bättre än ingenting. Sedan om du är van vid att träna 3-4 ggr/vecka så är 10000 kanske minmum för dig och ditt mål är kanske att gå 15000 steg per dag. Vad vill jag egentligen säga med detta babblande. Jo att man inte ska jämföra sig med andra (kommer från rätt käft som sneglar diskret på löpbandsgrannen och ser vad för tempo denne har...) utan man ska träna utifrån sin egen förutsättning..För att man själv ska må bra. Sedan kan man ju som jag då vara så smidig att frivilligt delta i vansinneslopp och sådant, men det är ju upp till var och en. Jag funkar så att såvida jag inte har en rejäl, och då menar jag rejäl, utmaning..ja då har jag lätt för att maska. Jag tänker att "det löser sig ändå, jag klarar det ändå" men har jag en utmaning, som nu halvmaran, ja då måste jag lägga manken till och träna..

Nästa träningsvecka inleds med intervallöpning och veckan som sådan är en salig blandning av lugn, avslappnande träning, styrketräning för bål och ben..samt givetvis löpning då. Hade tänkt mig 5 pass då jag funkar bäst om jag tränar lite 5 dgr i veckan än om jag tränar längre å 3 dgr i veckan. Anledningen? Jo, det blir för många vilodagar emellan och jag börjar tycka att det är ganska så bekvämt att inte packa träningsväskan..hahaha, som sagt, jag erkänner! jag är lat till naturen.. Däremot OM sverige tar 2 medaljer på måndag så har jag dyrt och heligt lovat att klämma in ett extra pass. Vad det blir, taj..ngn som har förslag?? ska inte vara ett renodlat löppass...
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss