nu är kokta fläsket stekt..

eller snarare snart ska det vara väck! Sedan jag åter satt mig i skolbänken & naturligt inte rör mig i jobbet samt att jag äter oregelbundet, ja sedan dess har siffrorna på vågen ökat. Nu ska vi bara reda ut en sak. Jag tycker att alla ska få se ut hur de vill, så länge det inte ger negativa hälsoaspekter. Vad gäller mig själv så är jag varken smal eller tjock, jag är nog ganska svensson vad gäller mtt utseende. Vissa perioder rör jag mig mer än andra perioder & äter då "bra" mat. Dessa perioder mår jag som bäst. Ändå faller jag i den ökända gropen efter några veckor då motivationen tryter. Detta gör jag trots att jag vet att min kropp mår bäst då mina leder och muskler får belastas.Nåja nog predikande. Vart vill jag komma?? Jo i måndags bestämde jag mig för att det är slut på ont i ryggen och illasittande plagg, dessutom stirrade träningskortet ilskt på mig. Har fått ligga helt oanvänt i plånboken hela sommaren...förlåt..ska aldrig hända mera..promise!

Stärkt av peppning från goda vänner å papsen så bokade jag in ett skivstångspass i tisdags..OCH döm om förvåning då jag tog samma vikter som jag gjorde för 10 veckor sen..glad i hågen körde jag allt vad jag orkade..sen pang, plötsligt kommer den där berömda mjölksyran, och döm av förvåning- det kändes heelt underbart. Däremot kan jag inte säga att ordet underbart skulle beskriva dagen efter då jag vaknade, menmen det är smällar man får ta! Lite stel och öm så var det då dax för nästa pass idag, den väntade mjölksyran var envis och kom inte förrän i slutet. En orsak var nog att jag "fegade" lite då jag var lite mör..men känslan då den kom var som tidigare..heelt underbart!
Innan jag ångrar mig och innan träningsvärken (eller snarare påspädningen på den) slår till så bokade jag in mig på ett pass på söndag. Här ska pumpas muskler & bränna fett!

nädu nu ska jag ta ett glas vin..vaddå? det är ju fredag :)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss