Coca Cola..

Jag anser mig ha ganska bra koll på vad man ska & inte ska äta och dricka. Givetvis är ju jag som alla andra svensson och lite transfetter slinker ner då & då. Men över lag äter jag ganska bra. Min passion är dock Coca Cola light. inte just för att det är light utan för att jag tycker orginalet lägger sig som en hinna på gaddarna. Visst vet jag att det inte är särskilt nyttigt att peta i sig massa aspartam å skit. Trodde dock inte det var såå farligt, jag menar finns massa andra saker jag skulle kunna räkna upp som är värre att äta och dricka,...tills jag läser en artikel grundad på en studie som visar på att Coca Cola sänker kroppens pH halt & för att balansera upp det så plockas basiska mineraler från skelettet, vilket leder till benskörhet. Dessutom så innehåller cola fosforsyra som gör att kroppen förlorar magnesium. Magnesiumbrist visar sig i form av stressymptom & oregelbunden sömn. Men även suget efter snabba kolhydrater ökar..så summa kardemumma...Jag måste sluta dricka CocaCola!!


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss