long time..

Jepp, I know..ett bra tag sedan jag skrev. Sisådär 2 månader sedan eller så. Orsak?? ingen aning faktiskt. Har bara haft så mycket annat för mig att skrivandet har fått komma i sista hand. Vad har då hänt? jo har avslutat första terminen på anestesi vubben, och ja, tycker det är lika kul som då jag började. Tycker väl det är sådär då jag fick schemat för de tio första veckorna på höstterminen,.teori och metod..jippie..ehh..not. Däremot så ska jag till indien då jag kommit in på en kurs jag i flera år hoppats på att komma in på. Ska vara där i ungefär en månad och längtar redan!! Vad mer?? jo jag har avslutat 6 års jobb & gått till nya utmaningar..I början var det skrämmande att gå från fast tjänst till-inget, kan fortfarande få den känslan då jag ännu inte vet hur hösten ser ut. Trots detta så var det de bästa jag kunde göra att säga upp mig, ge mig själv möjligheten att prova på annat .

Nåja, nog egofixering..eller ähh.. liite till. Måste bara berätta om min underbara sommar jag haft på Gotland, eller har då jag fortfarande är här. Har i 5 1/2 vecka jobbat på sjukhuset här och har träffat nya vänner, några som jag kanske inte kommer att umgås med då jag drar från ön, men med 100% säkerhet några jag kommer att hålla kontakten med. Under dessa veckor har jag hunnit med både jobb & fritid & då det varit tungt och hemlängtan har satt in så har jag ringt mina älskade vänner därhemma och de har sagt det jag precis velat höra! Love u all...Nu sitter jag i mitt lilla gårdshus & försöker summera dessa 6 månader på 2009 som har varit en bergochdalbana..på gott & ont. Dock ett år som har gett mig mycket, trots både glädje, sorg, frustration, lycka..ja helt enkelt månader där jag för en gångs skull låtit hjärtat styra, Vad jag vill har fått styra och inte vad andra tycker..Med en sådan start på året så kan den andra halvan av året bara bli än bättre & kan inte vänta nog för att få veta hur den ska bli!

Postat av: Kusinen

Härligt att du kom tig till skott med att skriva blogg tummen upp för det (Y) du verkar ha haft en bra sommar och de samma gäller mig(best summer ever!!!) men tyvärr hann vi inte ses så mycket.. men du får pallra dih hit till umeå en sväng till hösten, eller så kanske jag kommer ner :P ha de ortsatt bra så hörs vi senare pussåkram/A

 2009-08-24     16:31:15     http://svanhem.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag ser också fram emot resten av året för din del <3

Hoppas vi ses snart. pöss å kram!! /syster yster

 2009-08-24     18:09:06
Postat av: lilla my

jani, det satt långt inne med inläggen, men nu är jag på banan igen så..kusinen, lovar en tur till umeå, systra mi- hoppas också vi ses snart. we need to catch up!

 2009-08-25     01:10:13
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss